söndag 22 mars 2009

Mera Sandhamnsvår...



Tidigt morgonutsikt från min altan, klockan är 6.40. Solen som är på väg upp strålar starkt.



Morgonsol på min bastudörr!

Trouvillevägarna har fortfarande spår av vintern men lite regn och snart nog är all snö borta, hoppas jag.


Äntligen känns det som knopparna brister även om det kanske är att ta i just i dag. Än så länge har endast några växter visat sig, narcisserna kommit upp en centimeter ur den fortfarande stelfrusna marken och rosorna har börjat skjuta millimeter stora röda skott.
Hos mig har snön försvunnit men hos min granne Pia, 100 upp emot land ligger snön i isig skare fortfarande på tomten.
Men det känns att snart har solen värmt upp all mark och alla frön och lökar börjar leta sig uppåt.

Tidigt i morse tog jag en tur längs stränderna i Trouville. Där precis som på många andra ställen längs vägen till Trouville ligger stora tallgrenar och halva träd som lik efter den sista snön som föll för någon vecka sen. Man skulle gärna tro att en kraftig storm slagit av grenarna som det faktiskt brukar under vintrarna ute i skärgården. Det var en sådan storm som i jan -07 välte båda våra bryggor i Trouville. Men det har inte varit någon sådan storm i år, det var snön som knäckte träden, då vädret var milt och gjorde snön så tung.

Jag klarade mig denna gången men en granne har lite att ta hand till våren.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails