tisdag 24 mars 2009

Hi de ho, plötsligt så...

Ibland blir jag bara så glad så det nästan känns som jag vunnit på lotto! Jag har dessutom slagit två flugor på smällen.
Snö och kyla och alla motgångar idag till trots känner jag mig lycklig.
Tors den 23 april ska jag bänka mig i Berwaldshallen, sluta ögonen och bara sväva i väg i drömmar till min favorit symfoni, Beethovens nr 7.

Ibland får man en riktigt bra förmån för medlemskorten jag har i stans alla butiker. Jag är så glad för jag fick biljetterna till halva priset. Twilfit Sisters erbjuder sina medlemmar det.
Ja, de fakto har Twilfit ofta bra förmåner till sina medlemmar som när de bjuder på biobiljetter för medlem plus vän.
Det är verkligen generöst i dessa finanskristider när alla måste spara men ändå behöver rymma i från verkligheten en stund, men tyvärr går de där erbjudandena ändå förbi utan att jag utnyttjar dem.
Men den sådan här godbit kan bara inte bläddra förbi. Jag bokade pronto!
Jag verkligen älskar Beethoven, mina favoriter framför 3:an Erotica, 5:an och 9:an opus 67 ”Ödesymfonin ” är just symfoni nr 7 som framfördes första gången i det romantiska Venedig 1813. Sen på plats nr 2 kommer Beethovens symfoni nr 6, pastoralsymfonin från 1808. De är helt fantastiska båda två.
den 23 april i Berwaldhallen bjuds det alltså på Beethoven under superduktiga chefsdirigenten Manfred Honecks ledning men även inledningsvis en Haydn cellokonsert i C-dur.
Jag älskar cellokonserter också så det blev ju så att säga ”full pott”

Det ska bli så kul, för det var ett bra tag sen jag besökte Berwaldhallen. Jag har en lång historia med Berwaldhallen, i massor med år har jag periodvis haft abonnemang där, bortskämd med bla Esa Pekka Salonen och Sveriges Radios Symfoniorkester har jag blvivit uppfylld och viktlös drömt i väg långt ut i universum.
Tror inte det finns bättre avkoppling och healing än klassisk musik. Ja det ska vara havet då!

Så alla Twilfit Sisters…boka!

Vi ses den 23 april i Berwaldhallen!

Njut till 2:a satsen ur Beehovens symfoni nr 7:


0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails