måndag 30 mars 2009

Får det vara en trädoja i vår?


Systrarna i Handelshuset har byggt om och betyget är "Best ever"!

Jag har alltid varit av den åsikten att allt går i cirklar och kommer igen, sparar man sina skor och plagg tillräckligt länge kommer de alltid tillbaka. Jag har sedan många år en faiblesse för ”shiny leather” dvs allt i lack, speciellt skor och stövlar och tack och lov är lackens cyklar relativt korta så de stora svallen kommer med jämna mellanrum, även om jag alltid ser till att jag har åtminstone ett par lackskor i min skohylla.
Nu har lacken funnits på hyllorna ett tag och jag införskaffade mig ett par stövlar, ballerinas och loafers denna vintersäsong för att vara på den säkra sidan och ifall de skulle slinka ur marknaden igen. Vissa tycker att det är porrigt med lack men jag är inte så känslig eller trendkänslig när det gäller lackskor så att jag bryr mig ifall jag skulle vara den enda i lackskor.


Mina fina skinnlackstövlar från Gabor



Till våren och sommaren satsar jag på träskor. Alla som var barn på sjuttiotalet har väl sladdat omkring i ett par svart trädojor från Träskolasse som nu har lagt ner, precis som trädojan är tillbaka. Ja de har ju kommit tillbaka för några år sen men jag har inte hittat några som jag fallit för förrän idag.

Dessa danska glogs från Sanita med broderade blommor i tyg är helt emotståndliga! Dem har jag köpt hos Cattis i Systrarna i Handelshuset i Saltis, en helt fantastisk livsstilsshop med allt av det absolut senaste. Så finns Sanita glogsen att köpa där så är det garanterat att det är just de glogsen man ska ha och inget annat.
Jag passade även på att införskaffa ett par ”Sandhamnskor” alltså ett par (ni som kommer i håg 80-talet) Chipie-sneakers för latmaskar. De är parfymerade precis som Replay kläderna förr, vet inte hur det är nu. Mina Chipies doftar hubbabubba och har kilresår så att jag inte längre behöver knyta skorna. Hur bra är inte det?
Jag ekiperade mig även med en skjortblus från Ilse Jacobsen . För vem har inte drömt om en glansig regnrock eller ett par gummistövlar med strasspännen från Ilse Jacobsen och vem vill inte se ut så här om det går?



Outfit med skjortblus o väska från Ilse Jacobsen.

Ett märke som är hothot just nu är spanska tokroliga och snygga Desigual, finns också förstås hos Systrarna i Handelshuset.


Vill man klä sig snyggt till festen eller beachen, går det bra att välja samma klänning!

När jag ändå håller på så ska jag presentera mitt största fynd på länge.
Dessa lyxiga armbågslånga skinnhandskar!
Jag och ovannämda Cattis var i Norge för några år sen och jag hittade ett par faaantaaastiska långa skinnhandskar från Tiger, men priset 1200 norska kronor var inte lika fantastiskt. Så det har inte blivit några sådana förrän förra veckan då jag råkade slinka in på Accent. Deras tag-line förresten, Accent! bags things & fun är sådär knäppt meningslös haha, men ialla fall eftersom de har blivit skilda från Wedins, var de tvungna att sälja ut allt som hade en Wedins logga.
Lucky me, korpade hem dessa lyxvaror för ynka 49kr!!!

Kolla också in de här! Wow!
Om man förstorar bilden kan man skymta priset, uj... men så är de ju också i finaste finaste skinn och handvirkade i silkestråd. Kanske något att önska sig i påskägget av en snäll äkta man eller fästman.
Kommer inte ihåg vart dessa dyrgripar kommer i från men man kan förstås hitta dem hos Systrarna i Handelshuset.
Jag för min del håller mig nog till mina långhandskar.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails