torsdag 12 mars 2009

Dramaten...



Så här chicka dramatenvagnar finns hos Cavalet
Det är inte bara Britta och Beda som shoppar med shoppingvagn längre, unga trendkänsliga kvinnor bra mycket yngre än jag drar sina vagnar efter sig som gammaldags hemmafruar och
nu har jag också en sådan trendig shoppingvagn i min ägo. Jag har nu blivit med en dramaten! Det är det alltså om någon har missat det jätteinne med alla typer av shoppingbagar, korgar och cruisers sen några år tillbaka.
Jag har stretat emot för egentligen har jag väl alltid varit av åsikten att det här är den typen av attiraljer är sådant som gamla tanter drar efter sig. Gamla farbröder för den delen också, någon måste ju få hem pilsnern om inte tanten vill.

Men nu har jag allstå kommit på andra tankar, bättre och mer praktiska tankar. Med min ålder har också fåfängan fått ge vika för bekvämligheten. Precis som stilettklackarna har fått lägga sig för gummisulorna och frisyren för mössan så har också Britta och Beda blivit tagna till mitt hjärta och dramaten kommit in i mitt liv. Nu är det alltså slutkånkat på tunga matkassar och allehanda ting ut till ön, nu ska jag dra min pilsner ut till ön istället.

Inte ska jag vara så mallig för det, det är flera av mina väninnor som varit bra mycket trendigare än jag, som flera år innan mig har tagit dramaten till sitt hjärta. Ma och Carina för att ta några exempel. De har varit smarta och sparat på krafterna men nu känner jag mig också smart.

När andra bloggare visar upp sina heta modekläder vill jag ju inte vara sämre så nu ska jag visa upp mina shoppingvagn hotties.

Ta den här smarta och snygga cykelkorgen t.ex. Den är från Reisenthel och har hakar så att man kan ta loss den från cykeln.




Eller varför inte denna cruisern, som man också kan bära. Den är också från Reisenthel.


Eller varför inte den hederliga shoppingbagen helt enkelt, den finns också hos Reisenthel.

1 kommentar:

  1. Yiipee!
    Hade du inte gjort det hade du märkt att armarna ökat med ca XX cm vid uppnådd passionsålder! Och avge spår på varje sida på vägen varhelst man går fram i lösan sand..Inte såkul! Men med dylika attiraljer slipper man ju..
    Trevligt kåseri! Puss och vi försöker höras under dagen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails