måndag 23 mars 2009

Häromkvällen...

åt vi middag ute på ön i glada vänners lag...

Vi tog en skål för min vän Peter L och drack ur en magnumbutelj bubbel som en hylling till honom, sen åt vi hemmagjorda smörrebröd och tur var väl att vi grundade med lite rågbröd för vi fick vänta både en och annan timme innan gratängen ville anropa färdig i ugnen.

Jag hade lovat mig själv att förverkliga den där Pavlovatårtan som jag sett Per Moberg göra i ett av sin program "Vad blir det för mat" på TV4. Den tar sin lilla tid i förberedelser men...


Sagt och gjort här är den...

Min hemmekade Pavlova som jag kommer att göra varje år hädanefter.

Jag har hittat receptet på världens godaste lemon curd, frisk och syrlig. Alla älskar den men det är inte Per Mobergs utan Monika Ahlbergs så det blev det receptet i stället men annars är tårtan helt enligt hans recept med så där lagom seg marängbotten...mums mums!


Pia hittar alltid på något bus. Hon hade fiffigt tagit med sig tomtebloss, här förser sig Sjöbjörn av tårtan i skenet av tomtebloss.

...och så busan Pia som kom oförskämt fräsch från Gotland..hmm är det luften där som gör så gott eller?

1 kommentar:

  1. Klart att man känner sig toppen att återse sina gamla vänner under sådana här härliga omständigheter! Kramisar, Pia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails