onsdag 12 augusti 2009

Happiness in a bag...

Idag har jag varit på smyckesresa! Ok, jag har inte rest så mycket ”in persona jag”, jag har däremot gjort en djupdykning ner i blingbling-lådan på nätet, där jag har plockat ihop en stooor godispåse bara till att glädje mig själv.

De klassiska märkena som Tiffany& Co och Gucci mfl som jag älskar men inte köper så ofta främst pga priset men också för att de inte är så personliga hoppar jag över. Jag struntar också i Snö, Pilgrim, Kum Kun och Kern&Dyrberg mfl pga samma anledning samt att alla har dem.

Även om jag ständigt är på jakt efter nya och roliga saker som jag tycker både är snyggt och gör mig glad, har jag några favoritmärken som jag gärna återkommer till och de är flesta svenska.
Idag finns det massor med svenska märken som är så snygga och så trendiga så att man bara inte kan låta bli att samla i massor och som inte kostar skjortan som de danska prestigemärkena. Sedan vill jag ju gärna gynna de svenska designerna på den inhemska marknaden. För min del blir det mest smycken av halvädelstenar, glas, pärlor, skinn, tyg med gärna lite silver.

Silke är ett märke som jag blev introducerad till redan 2003 av min personliga stylist Cattis hos Systrarna i Handelshuset i Saltsjöbaden.
Hon har en utomordentlig näsa för alla trender som kan tänkas komma upp.
Jag blev lycklig ägare till ett original silkesband tack vare Cattis som hittade Silkes designer Lotta Moritz i sin stuga där hon satt och slipade sina silverplattor för hand. Cattis peppade henne och förde ut Silke på prov på marknaden. Det blev förstås omedelbar succé. Idag har jag många silkesband och älskar dem alla, bär dem ofta allihop samtidigt.
Idag sex år senare finns Silke över hela världen och kopiorna av Silkes smycken är många, jag har t.ex idag köpt några kopior för en 10-del av vad Silke tar.

Helena Berggrens plexiglassmycken är också en favorit som är bara
LOVE och som jag hittade hos Cattis för några år sedan och som jag gärna bär ofta. Man kan plocka ihop dem efter tycke och smak och kombinera hur som helst, urbra och passar mitt sinnelag perfekt.

Idag har jag också handlat från Badlady som jag gillar skarpt, mest armband som jag är en sådan sucker för.

Badlady har ett "mission statement" som säljer rakt in i den fåfängaste delen av mitt hjärta.

”Du skall bli glad av titta på och använda dina smycken. En smula lekfullhet och charm, men framförallt ”happiness”, är Bagladys speciella stil. Och givetvis kombinerat med en näsa för trender där vi inte låter nöja oss med modesta lösningar. Baglady är allt, utom lagom.”

Idag har bland annat köpt armbandet "Elsie" från Baglady, som jag kollade in redan i våras men inte köpte förrän idag när lagersaldot visade 1st. Den går alltid hem hos mig, rovdjuret i mig kommer fram och jag bara ”must have”, så fick det bli.

Jag hade också köpt detta armband från OXXO om jag inte redan hade något ännu snyggare i samma stil men OXXO har andra ursnygga smycken värda att sätt upp på önskelistan.
Nu ser jag fram emot att få hem mitt stora paket i brevlådan, ska bli så kuuuul!

Kolla in BLINGIT där finns det mesta av det bästa idag enligt mig.

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails