söndag 16 augusti 2009

Walk a mile in my shoes


Jag har klivit ur mina flip-flops och dragit upp benen i hammocken, där jag nu sitter och betraktar mitt liv lite så där från sidan. Hunden tuggar energiskt på ett ben bredvid mig, då och då morrar hon lågt åt alla suspekta rörelser runt omkring.
Åtminsone en av oss verkar ha koll på tillvaron.
Allt ligger fridfullt tillrättalagt, min altan är städad och sängkläderna efter sommarens alla gäster hänger på linan.
Det har varit en bra sommar, jag har slitit loss mig själv från min gjutform o inrutade mönster, tagit dagen som den kommit och låtit händelserna fladdra i vinden och det har känts så bra. Spontant på mitt vis!
Det kan väl verka som en enkel match men ta en tur i mina flip-flops och upptäck själv vilket kontroll-freak det bor i dig.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails