torsdag 13 augusti 2009

Rätt tid att börja göra rätt för sig som människa?

Idag hade jag tänkt att börja aktivera mig igen, organisera upp tillvaron på något sätt, fördela arbetsmomenten i görbara och uppnåbara delmål så att jag skulle kunna känna mig stolt över att ha åstadkommit åtminstone något efter hela denna långa sommar av lättja, men det sket sig.

Dagen började med att jag inte alls mådde bra, där i sängen började jag fundera på att byta bredbandsleverantör och kanske och skaffa mig den nya generationen av Iphone.
Sagt och gjort, det blev mycket skrik för ingenting!
Det visade sig att efter många samtal och hastighetsmätningar att jag redan hade det bästa som gick att få, fast det inte är mycket att hurra för i den här avkroken med radioskuggor i yttersta skärgården.

Fram med penslarna då för att måla det sista på bastuhuset! Då kom elektrikern från byn för att montera TV-antenn, inte läge att börja målningsjobb just nu alltså.

Nästa moment på listan, ta mig ner till byn för att hämta upp en trasig cykel och handla, då kom regnet så där lagom.

Tror jag lägger ner alla aktiviteter tills vidare och tar det lugnt, podar lite radio, kollar runt på Spotify, läser lite bok och tar en tupplur till i hängmattan i fall vädret medger, det passar nog mig rätt bra idag.
Trots allt är det ju en arbetsdag till i morgon!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails