söndag 23 augusti 2009

Vad gör man med en söndagmorgon?

När man under en dag mot söndagmorgon farit som en vettvilling över ån efter vatten








trot att man träffat Han själv på vägen










hittat joddlande näckar på en ö










tagit nattvarden i motvind










i medvind









samt snackat med sin bästa killpolare









vidare fallit för frestelsen och vandrat den breda vägen i limelight för att sedan treva i beckmörker för att hitta den smala vägen hem.
Därefter svettats sitt anletets svett med resten av gänget i timmar bara för att upptäcka att man haft så här skitkul och plötsligt inser att det bara är 3 timmar kvar till frukost och sen missar soluppgångens skira strålar med 5 min.



Jag har inget försvar för detta utan ber ödmjukast att få vika in hovarna för dagen och hänvisar till Anders Glemark som säger:

Vad gör man med en söndagmorgon?
Jo man kan sätta hundra spänn
på att havet finns där ute än,
så jag släpper ner min persienn,
Lika bra att slumra till igen.
Det satsar jag på.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails