måndag 3 augusti 2009

Känsla för hallon...

Efter en av sommarens höjdpunkter, festen i helgen hos min vän Sven med familj ligger jag fortfarande flämtande för ankar. Jag ser från min plats i skuggan att det börjar det bli skördedags för alla bären i trädgården och funderar på om jag ska orka ge mig på att börja sylta och safta eller helt enkelt bara frysa ner bären till vintern.

Precis när jag slagit upp mina blå fick jag en handfull solvarma hallon av min Lasse på sängen. De lämnade en fantastisk eftersmak i munnen så kanske ska jag försöka mig på en kraftsamling för att få till en Berrychoclate pie till kvällen!



Bärpaj med chokladfyllning
12 bitar
Ingredienser
Chokladkräm
150 g vit choklad
2 1/2 dl vispgrädde
2 cl Cointreau, kan uteslutas

Deg
4 dl vetemjöl
2 msk Dansukker Florsocker
1 krm salt
150 g rumsvarmt smör eller margarin

Garnering
bär
vit choklad

Foto & recept Dansukker

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails