lördag 29 augusti 2009

Tjuvjägarens blandning...


Ibland ramlar man bara över något, en överraskning i kylskåpet. Igår var en sådan dag när matkassarna är uppackade och "färdig" middagen står uppdukad är det spännande att välja vin. Igår bestod middagen av Lasses egenfiskade och hemrökta öring samt Linnea o Magnus fiskade strömming, urgod som rökt, som godis nästan.
Så till vinet, i mitt kylskåp finns ofta allehanda viner som folk har med sig, som inte omedelbart blir uppdruckna??! som sedan blir till överraskningar för oss när vi botaniserar bland flaskorna.
Detta härlig vin ur två årgångar av St Hallet Poachers blend(nr 6347), semillon, savignon blanc och riesling, 75kr i ordinariesortimentet, är fruktig och citrussmakande och med en härlig aromatisk houngsdoft den rekommenderar jag varmt. Tack till bästa killen Paul!
En annan mindre angenäm överraskning hittade jag också i mitt kylskåp, ett vitt öppnat boxvin med utgångsdatum någon gång 2007, hujedamig! Hur och varför kom det in i mitt kylskåp?
Ja ni förstår säkert själva att det var odrickbart!!!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails