fredag 28 augusti 2009

Shutter Island!

Alla som har missat Dennis Lehanes "Patient 67", nu är det filmtajm med Leonardo diCaprio och eller ja man får kanske vänta till feburari nästa år, men man kan ju läsa boken under tiden!Jag är inget deckarfan men Lasse tjatade så på mig att jag skulle läsa denna bok och jag måste säga att den var så rafflande att fångade till och med mitt skeptiska sinne. En riktigt bra bok, läs den!

Biopremiär: 19-02-2010 Martin Scorsese står för regin i filmatiseringen av Dennis Lehanes succéroman, Patient 67.

Den stjärnspäckade rolllistan har Leonardo diCaprio i huvudrollen som detektiven Teddy Daniels, Max von Sydow finns också med i filmen.

Shutter Island. En ö med ett hårdbevakat sjukhus för mentalsjuka brottslingar. Nu har en av dem lyckats fly därifrån och kriminalaren Teddy Daniels kallas dit för att ta hand om fallet. Men vad är det egentligen som pågår bakom sjukhusets murar? Hur kan någon överhuvudtaget avvika från denna strängt isolerade ö? Och vem är den patient 67 som rymlingen nämnt i ett kodat, kvarlämnat meddelande? Ju mer Teddy Daniels försöker kartlägga de mysterier som omger Shutter Island, desto diffusare blir bilden och desto mer börjar han tvivla på sina egna sinnen?

Kolla in trailern:

DiCaprio i Scorseses läskiga Shutter Island
DiCaprio i Scorseses läskiga Shutter Island

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails