tisdag 3 november 2009

Snart är det julmarknadsdax...




Nu är det hög tid att plocka fram värme och blockljusen och fixa till lite fluff och varm känsla för höstmörkret har övertaget över våra dagar nu och kylan har krupit nästan in på bara skinnet, hurrburr!

Lite mulliga färger i blommor och ljus, sådant man blir glad av och på med ulligaste tofflorna och varm gosig pläd så är saken biff. Så tänker jag överleva till åtminstone 1:a advent som faktikst inträffar redan den 29 november.

Detta innebär även alltså att julmarknaden i Rademachersmedjorna inträffar redan den 28-29 novrmber! Så kul för då behöver jag inte missa den till förmån för en kanske mycket mindre men icke desto mindre intressant marknad, det är Sandhamns julmarknad jag tänker på. Liten men naggande god, anordnas den för 5te gången av företagarna på orten och alla som har något de tror är intressant för att sälja får vara med. Vår lilla ö-marknad är super cool och blir bara bättre och bättre och i går ännu bättre för jag ska ju vara knalle där.
Hotellet och Värsan ställer upp med fantasiskta delikatesser i hård konkurrens med bybornas hemgjorda sylter och dekokter, blandat med hemstöpta ljus och underbara julkransar.

Jag själv ska sälja min mammas hemstickade norska vantar och sockar i ull med stjärnor som är så vackra, varma och slittåliga.

Det är bara att båta ut sig den 5-6 dec och ta del av glöggen och gemytet och tjacka in sig på ett par vantar till ett överkomligt pris.
Det är förresten det som är det bästa med den här marknaden, här kostar allt så pass lite att alla har råd med det de önskar sig.
Jag för min del brukar köpa lite ur varje stånd, men så är jag ju en knallemarknadsälskare.


Min mammas norska vantar och sockar

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails