onsdag 18 november 2009

Nu firas det rejält!

Nu firar vi att Tony Ring har kört rally med Ferrari i 15 år!
Jaha och! Kan man ju tycka, nu ska jag inte alls försöka låtsas att jag kan något om rally det vore högmodigt av mig för jag kan verkligen ingenting om rally men jag var med ikväll i alla fall och firade och hade kul som bara den. Lucky me!

Så här ser han ut, Tony i sin profession, en av dem dvs. när han inte kommenterar rally i TV eller driver sitt/sina företag.


Foto: eMotor.se

Detta vet jag om Tony och rally, han kör sportvagnsrally för Ferrari och har gjort det i 15 år och är väldigt bra på det, ja annars skulle man kanske inte få sponsorer i 15 år för det är ingen billig sport det här det kan man förstå när man ser bilarna. Bilarna är förstås jättesnygga, röda Ferraris, ja ni fattar.

Därmed har jag uttömt all min kunskap om rally, men Tony förlåter mig säkert för att jag inget vet om hans sportgebit.

eMotor.se kan man läsa mer om hans karriär och bravader på banan.

Vad gör nu en sådan som jag på en rallytillställning på Café Opera utom känner mig som ett miffo? Caféet var proppfullt och då menar jag svettigt fullt mestadels av champagneslurpande män som förövrigt även befolkades av KAK, som Tony Ring också är inblandad i.

Jag måste bara få dra denna om KAK först,de var också uppe på scen och pratade. KAK-den unika och personliga bilklubben, som de kallar sig, unika är de allt, inget ont om den men varför i hela världen måste de där KAK:arna prata så otidsenligt? Man blir full i skratt, de låter som filmpratare i journalfilmer från 30-talet. Stråååålllande tider, hääääärrrrliga tider….

Jo jag var på Café Opera i kväll och firade Tony och slurpade champagnen också för all del för att Tony och hans fru Pialill är personliga vänner till mig, allstå inte för att jag är någon viktig sponsor eller affärsbekant. Kände mig lite udda faktiskt för de flesta på en sådan här penningintensiv sporttillställning representerar alltid något företag.
När Tony, Pialill och jag träffas handlar det mest om ungar o barnsvagnsrally. Det här paret har nämligen 3 barn i tripptrapptrull-åldern och då går det undan fast på annat sätt, hepp!

Vimmelbilder!


Strålkastarljusen var många och starka i kväll

Festdeltagare kollar in bilarna


The man o jublilaren Tony Ring!


Lasse posar med festens snyggaste rallyfru!


Hade varit kul att få skjuts hem i den här, men bilen har bara ett säte!


Div. vimmlare!


Jag posar med en rallyfirare


En av bilarna Tony körde -96, tror jag!




Lite märkvärdig kände man sig allt när hela Kungsträdgården var avspärrat för denna tillställning,
Det var ju förstås för alla dyra Ferrari-bilar som fanns uppställda på festen.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails