lördag 14 november 2009

Fredagsstämning...


Veckan är över och också fredag den 13de, thank God för det och att det inte blev värre än att Pär Nuder klev på 47an  mot Strandvägen hur man nu kan man ha sådan otur, inte för att jag tror att jag är vidskeplig men lite respekt visar jag gammel skrocken .
Vem som helst; Blondinbella, Marie Picasso, någon av mammorna i Mammas pojkar hade gått bra men varför just Pär Nuder? En av de offentliga personer som jag respekterar minst!

Varför jag tycker det är så illa, för jag blir så påmind om allt koko i denna värld som vi hissar och ger uppmärksamhet till, som om deras bidrag till allmänheten vore värda nobelpris medan jag bara tycker de tar upp för mycket av min tillvaro och tid och som jag inte kan värja mig emot för att jag har syn och hörsel är läskunning ocn enligt mig själv normalintelligent.

Jag försöker att sudda bort det obehag jag känt denna vecka med det som utspelar sig i den statliga världen. Den som vi betalar för alla dumheter som begås av vd:ar, högt avlönade med statliga medel.
Jag försöker att inte reta upp mig på hur våra skattemedel slösas och pantsätts av oansvariga statstjästemän.

Hur som helst det var förra veckan det och nu är jag bara tacksam om jag slipper se mer av Alex Schulman och hans bror i media denna vecka. Jag får huvuvvärk av att ständigt drabbas av dem som Lennart Ekdal uttryckte, de lallande bröderna i radio och TV.

Jag har trots allt mediabrus haft en bra vecka även om jag börjar känna att vintertröttheten slår sina långa lovar kring mig, mörkret gör mig trött, det verkar inte längre som dagens få ljusa timmar räcker för att hålla D- vitamin halten uppe.
Jag är tacksam över att få sitta i min soffa, tända mina nya lackade röda ljus som ser rosa ut på bild, äta middag framför TVn och titta på Idol och se fram emot en helg i skärgården med mina vänner.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails