fredag 6 november 2009

Mingelkonstnär för en kväll...

Vattenhålet är ett måste för en lyckad mingelkväll!

Jag brukar säga att jag är helt talanglös, jag så sorgligt är det faktiskt!
Mina vänner däremot är talangfulla, jag har av någon outgrundlig anledning, ungefär som målsökande robot lyckats omge mig med idel talangfulla vänner där jag är den enda som inte besitter någon som helst talang, trodde jag!
För just ikväll fick jag en aha-upplevelse om att min talang kanske består i att mingla och att det är kanske tack vare min mingeltalang som jag har lyckats omge mig med så talangfulla vänner som bjuder till en sådan konstnärlig kväll som denna.

Det där med mingel är en underskattad konstform i relationskapandet som man inte skall förakta.
Jag läste om att vishet inte kommer automatiskt med tid och erfarenheter i livet utan genom att man lär sig att använda sin intelligens och kunskap och ovan på det livet igenom måste underhålla sin sociala kompetens som människa annars blir man till sist koko även om man har högt IQ.

Jag har en vän (min anm. som är kanske mer intelligent än social ), han har utvecklat en metod som han utövar för vara en perfekt minglare och middagsgäst och utifall han eventuellt hittar något raggningsobjekt. Detta delade med sig:
Inför en middag tar han ex.vis reda på allt någon kan tänkas vilja veta om mascara ifall han skulle få en  bordsdam som han vill underhålla. Sedan berättar han allt han kan om mascara och märken för att imponera.
Hrmmm...hade jag haft honom till bordet  hade nog jag ursäktat mig med att jag behövde en huvudvärkstablett eller sagt att jag skulle gå ut och röka även om jag inte rökte eller sagt att jag behövde byta tampong.

Men ok, att prata om mascara är nog bättre än att utförligt berätta om hur man mekar en lastbilsmotor som jag råkat ut för en gång, gudars och gäsp.

Men hur som, mingel...det finns ingenting som slår referenser och personliga möten. 
Kolla in denna site om hur du blir en bättre minglare!

Ikväll utövade jag min nyupptäckta talang, jag minglade alltså och åh vad kul och lätt det var när man var på hugget och så lite som behövs, lite bling bling och bubbel så är saken biff.

Roliga och trevliga människor, människor som jag aldrig mött förr, skratt och berättelser och tiden går blixtsnabbt så är kvällen till ända och vad har man gjort utom att roat sig själv medan man blir en visare människa. Goodiebag fick man också med sig hem, ja jag fick fickorna fyllda med godis ovanpå det av en av värdinnorna!


Mingelkonstnär 1

Mingelkonstnär 2

En hoper minglare i intressanta och avslappnade samtal!


Väldigt snygg matta förresten!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails