fredag 6 november 2009

Rulla hatt på stan...



Fortfarande den enda riktga mannen på Stureplan!

Det skrivs mycket om att folk håller på att bli snällare, naiv som jag är tror jag förstås att det är sant för jag lever skyddad i en värld långt i från elaka tacklingar och sarkasmer i min rosa värld omgiven av världens snällaste och goaste människor som bara öser kärlek och värme omkring sig.

Går man och tror så kan man bli bryskt utknuffad ur den bubblan som jag blev igår när jag kikade ner i den puttrande kitteln kallad Stureplan.
Ja nu låter det kanske värre än det är men när jag vaknar efter en fantastisk dag och kväll  med bara de mest kärleksfulla människor jag känner och det första jag tänker på är varför måste folk vara så kalla och hänsynslösa?

Igår var vi Stureplan och det är i sanningen inte så ofta numer men när man väl går ner där är det lika bra att skanna igenom plejsen, Prinsen, Zinkbar, Sturehof och sist Riche.
Nu är vi ju inte precis några duvungar eller nybörjare i den djungel men sällan har jag blivit så bokstavligen trampad på som igår. Folk springer faktiskt på riktigt över en utan att ens blinka, man står där som en svängdörr med sitt glas och svimper vin på sina vänner när 2 meters ynglingar drar fram som slåttermaskiner. Vad är som har hänt med folk egentligen? Eller har det alltid varit så och jag förträngt?

Att man sedan kan komma fram till helt okända människor och utala sig om dem som personer! Det hände mig! Lustigt men å andra sidan är det inte första gången, av någon anledning triggar jag igång saker hos folk med min blotta närvaro, är det för att jag törs vara mig själv eller who knows?

Samme person, engelsktalande stod sedan och häckade hos oss en längre stund för att som avslutning fråga min väninna om hon ens förstod engelska. Yeah people sensitivness.
Så, vem var det som startade den här kampanjen om snällhet?

Bortsett från mina obervationer om att Stureplan fortsatt är starkt magnetisk för den förhoppningsvis utdöende sorten, elaka och dumma människor så var det en härlig kväll med goda väninnor.



Här minglar hattefnattan...

 
...och hennes syster!

 
 Finanskris? Inte här i alla fall!
Hepp, because we are worth it!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails