måndag 16 november 2009

Maskrosorna blommar...


Ja kanske inte de utomhus tack och lov, även om jag gillar maskrosor hade det kännts lite fel så här års.
Så här års trivs bara julrosor och cyklamen utomhus.

Jag fick tipset om denna maskros av vår granne i Eskilstuna, hennes vardagsrum var invaderat av en jätteboll och jag blev helt tagen och hastade genast och köpte en på Ikea som nu hänger i mitt sovrum. Den är maffig med sina 1,8 meter i diameter.
Wow men jag tycker det känns lite icke-Ikea att sälja sådana pjäser som denna på grund av:

1. Storleken, det känns som användningsområdet är rätt begränsat i och med att de flesta hem i dag inte har mer än 2.10 i takhöjd.

2. Grymt krånglig att sätta i hop den, my God,  det var värre än Billy kan jag lova. Jag trodde inte man kunde bli svettig av att sätta i hop en lampa men det kunde man.

Men å andra sidan nu pryder den sin plats och man får gotta sig i julkänsla hela året för den är lite julig när den är tänd. Kanske slipper jag sätta upp mig maffiga julstjärna i år för den är nästan lika meckig och allt glitter som ramlar ner varje gång.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails