onsdag 4 november 2009

En iskall eftermiddag...



Strandvägsallén, hundratals hundars dagliga toalett, så även min Kellys

Nu är det inte ett enda löv kvar på träden, löven ligger uppblåsta i drivor längs Strandvägsallén i väntan på att stadens städpatrull skall komma och suga upp dem, vidare krattas gruset och städas från alla hundlortar som slappa hundägare som inte ids böja rygg för ta upp det.
Det är vidrigt men faktiskt har det blivit bättre sedan kommundelsnämnden började hänga ut hundbajspåsar till de östermalmare som har råd med hund men inte anser sig ha råd med hundbajspåsar.


Kelly är nog den enda levande varelsen som njuter av att ila fram och tillbaka  i lövhögarna när snålblåsten viner runt knutarna, mina fingrar är isbitar i flisvantarna och jag önskar jag hade tagit på mig en varm dunjacka.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails