torsdag 25 juni 2009

I väntans tider...

Nu har jag väntat och väntat hela veckan på det där samtalet från Bring Express, de som ska leverera mina nya sängar till ön.
När det väl kom gick det inte att svara i min telefon, ni som känner mig vet hur jag reagerade, iiiiik!!! Lasse skrattade högt åt mig när jag höll på bryta sönder telefonen med mina händer.

Läste i dagens tidning hur man ska bete sig i en relation under semestern, man ska lära sig att hantera påfrestningar så att familjen inte behöver lida, jaja…var är nu tidningen och vad stod nu för råd i den undrar man när striden härjar som värst.
Dumma råd, faktiskt inte lär sig folk att dra ned på förväntningarna de där få semesterveckorna för det. Det behövs betydligt tyngre terapi för att bygga om sig själv för att inte få sammanbrott på semestern, men ett råd var faktiskt rätt ok, om man har så lång semeter vill säga...gör ingenting första veckan.

Nåja vi har inte haft mer påfrestningar utom en rätt trivsam väntan på samtalet från Bring Express även om det har blivit försenat och tagit hela veckan.
Vi har bara varit hemma, badat och badat, lekt med hundarna och shoppat på eftermiddagarna när hettan avtagit något för att sedan laga god sommar mat, matjessill som är min favorit eller grillat.
Ikväll ska det bli sommarsallad med jordgubbar och avokado till den grillade kycklingen!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails