söndag 28 juni 2009

Det bor en ängel i mitt rum...

hon har sitt bo ovanför mitt huvud och hon gör mig lugn...

Det är hett hett denna nästan vindstilla söndag och jag ligger slö av värmen i en deckstol och tittar på eskadrar av vita seglen som drar förbi min altan tills helt plötsligt min uppmärksamhet dras till något jag uppfattar i ögonvrån.
Det händer något på taket, åhh en liten sädesärla håller på och flyttar in i mitt nya hus, jodå hon flyttar in mitt nya hus där har ingen bott ännu!

Jag har hört att får man en sädesärla att bygga bo i sitt hus så kommer lyckan till huset. Jaaa hurrraa och välkommen lilla ängel! Vilken lycka, euforisk lycka!

Trots hettan flyger den lilla sädesärlan piggt och vippande på sin lilla stjärt fram och tillbaka och drar pinne efter pinne över det stekheta tegeltaket och in i håligheter under ventilationsskorstenen.

Jag som funderat så över invigningen och inflyttningen, nu behöver jag inte det längre, kunde inte ha fått en bättre invigning. Det blev bestämt åt mig.

Jag känner mig rätt nöjd över denna händelse och lugnet återfinner sig igen efter den lilla uppståndelsen och och jag nickar till under parasollet medan den lilla fågeln fortsätter att flytta in hos mig.


0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails