torsdag 25 juni 2009

Dagen till ära...

Efter att ha packat i hop ett halvt hem för avfärd till ön belönar vi oss själva med middag på altanen.
Jordgubbar funkar till mycket, på med salt och peppar bara så blir det prima som mat.
Min sommarsallad har jag gjort i många år nu och jag tycker att den alltid är lika god, till kyckling eller som en egen rätt.

Jag fattar inte hur det kommer sig att vi alltid har en halv lastbil med oss när vi ska ut till ön. Sven sa en gång för tusen år sen att om man har som regel att alltid ha med en grej eller så när man åker ut till ön så har man snart, utan att man märker det fått i hop det man behöver där ute.
Men jag får inte ihop någonting tycker jag, jag har alltid en diger shoppinglista med mig till fastlandet och ännu mera med mig ut. Det är så pinsamt att man alltid måste ringa och boka sin last på båten. Waxholmsbolaget tillåter 30kg per person, men det senaste åren har jag släpat ut allt i från skrymmande saker till saker som väger betydligt mer än 30kg. Häromåret hade jag en sänggavel om vägde över 100kg! Va?? hur kommer det sig? Varför kan inte jag vara som alla andra och bara ta med mig en liten handväska, sminkbag och mobiltelefon?

Hursomhelst denna omgång har jag med mig allt från mitt Carcassonne-spel, bäddmadrass och taklampa plus en myriad med brahagrejor, inte undra på att man får jobba som ett djur att forsla saker till grovsopebåten sen.

Min middag! Lasse goda grillade kyckling, halloumi och getoströra!


Lasse serverar sig själv!


Tiggarhund under bordet!

Sovande hund som bordskamrat!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails