fredag 5 juni 2009

En ljuvlig kaprifol tiddelipom...

Kyla och regn till trots, tycker att jag skrivit det några gånger denna vinter/vår/tidig sommar nu, fy vad är kallt och det känns tradigt jag vet men vad gör man? Något måste hittas för att pigga upp sig med.
Jag tröstar mig med prakten som syns från köksfönstret alldeles bakom den nästan genomfrusna poolen.
Se bara dessa fantastikt stora vita och blå syrener som omgärdar en lika fantastisk kaprifol. Dessa doftande träd, ja den tidiga kaprifolen doftar just ingenting, utgör "staketet" mot grannen.

Den skira kaprifolen som snart har blommat ut


Klätterrosorna har massor med knoppar, kan knappt bärga mig tills de visar upp sina ljust rosa blommor


Klematisen Miss Bateman har slagit ut sina benvita kronblad, kanske lite sönderregnade!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails