måndag 8 juni 2009

Båtliv


Att åka båt för mig är som att åka tunnelbana eller buss för någon annan, bland det vanligaste kommunikationssätten. Det enda som egentligen skiljer dessa åt är att på båten stressar de flesta av, det är liksom långt mellan hållplatserna. Så här års har jag den stora lyxen att få kliva ombord redan från Strandvägen, 5 min hemifrån, inge stånk buss på buss till Slussen utan endast några kliv o så är jag ute så Sandhamn. Så här års är också alla så glada när de går ombord. Stora leende grupper i dräkter och kostymer, drinkar och mat som firman betalar. Jag behöver inte några gratisdrinkar och middag för att le, för mig räcker det att få lägga ut från kajen och uppleva sommarStockholm från sjösidan. Så gudomligt!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails