onsdag 2 september 2009

Things we do for love...


You lay your bets and then you pay the price, the things we do for love...


Min tvättäkta norrlänning Lasse tycker som andra norrlänningar väldigt mycket om surströmming och det måste han få äta så vad gör man? Jo man äter middag i en välanvänd kattoalett! Det är kärlek det!

Jo, jag har provat och provar igen, visst går det att äta det är inte det men jag brukar inte äta något som inte är gott och det här är inte min favorit, men jag provar som sagt lite varje år.
I år fick jag i mig en 1/3 klämma.

I år blev jag serverad sk 08-strömming med tomat, 08 heter den för att den är färdigfilead. Tomaten förändrar smaken på hela anrättningen en hel del till det positiva, så kanske om sisådär 20 år kommer jag kanske tom längta efter surströmming (or not).

Det där med tomat tillsammans med surströmmingen i klämman har norrlänningarna lärt kocken Leif Mannerström och det visade han i Nyhetsmorgon häromsistens.

Min jätteportion!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails