onsdag 23 september 2009

Ny från topp till tå i höst...

Tystnaden är total, jag vaknar upp och inser att flera dagar i denna vecka har förflutit medan jag varit i en annan värld. I en värld där inga datorer existerar, ja, jag har inte varit i norrland eller utomlands kanske på en rymdfärd, vad vet jag?
Nu känns i alla fall huvudet inte så tungt och sängen känns alltför varm och kvamlig. Jag längtar efter frisk luft, nya upplevelser och att bli en ny människa.
I höst ska jag göra om mig helt, det har jag lovat mig själv och jag börjar nu!

Jag var på NK härom veckan och där hade man just packat upp Odd Mollys hudvårdserie för lansering.
Oj vad duktigt tänkte jag av dem att bredda sitt varumärke, man måste ta för sig allt vad man orkar, alltid finns det de som går på varje liten fluga för att känna sig inne och lite lyxigare.
Ja, jag menar nu Odd Molly! Kom igen finns det någon i Sverige som inte har något från Odd Molly, tom jag har det även om jag stretat emot. Men finns det något så, ja faktiskt dyrt och dåligt som Odd Molly och var finns alla de som som egentligen passar i kläderna? Jag hittar i alla fall inte många! Jag har många gånger tänkt att varför tar på sig ett tält och ser ut som en gravid 50 åring och betalar dyrt för det? För plaggen är ju inte konstruerade med någon generell passform, sedan gör tyger som förstorar det hela ännu värre.
Oj nog om det, alla gör som de vill och jag ser framemot bättre och billigare mode i framtiden.

Nu som sagt dessa hudvårdsprodukter, representanten från hudvårdsföretaget för hon var inte från Odd Molly pratade sig varm med mig, jag var enda kunden och duktigt kund som jag är ställde jag alla rätta frågorna intresserat och köpte med mig produkter-inte!
Vaddå denna burk med body butter á 400kr och duschtvål till för 300kr? Mja...ok de är ekologiska och gjorda i Sverige, hurra för det och visst finns det de som betalar 400-500kr för YSL-krämer osv, moi meme har hänt, men någon måtta på mina tokerier måste jag ha.
Jag tror ju i min naiva oskuldfullhet att det finns oändligt bättre ekologiska produker än Odd Mollys nya body butter.
Men det är klart vill man ha denna lyxigt snygga förpackningen i sitt badrumsskåp för sitt egna tysta nöje så fine!

Nä jag är rätt petnoga numer, även om jag tycker mig ha råd med Odd Molly-serien så letar jag hellre någon annanstans.
Jag har har nu plockat i hop en hög med produkter som jag tror på mer och som kostar mindre än halva summan. När jag desstuom hittar dem på ICA blir jag själaglad! Att handla på ICA höjer kanske inte lyxfaktorn men när jag vet att jag köpt dessa produkter på dyra gatan för betydligt mer och nu kan handla dem för mycket mindre så räcker det för mig
Jag vill slå ett slag för denna helt underbara body butter som också är helt organisk, Body America, dock som namnet anger amerikansk. De är frukt- och bärblandningar som är så jättehypat just nu och som får en att sväva på moln av euforisk glädje i doftsensationer.
De finns i en hel del olika dofter och varianter, som jordgubb/vanilj, äpple/blåbär och mango, som body butter, duschtvålsskum och body scrub. De är såklart fria från parabener och petroliumprodukter som ekologiska produkter ska vara.
Dessa finns att handla på ICA och Coop för ca 140kr!

Här är mitt lilla spa-kit för hösten som ska göra en helt ny människa av mig, i alla fall på utsidan.
Dessa har jag  plockat i hop på ICA och Coop! På ICA Maxi i Eskilstuna firar man just nu 2 års jubileum och har extra bra priser.  Helt ekologiska masker från grekiska Apivita har varit min favorit sen min tid i Frankrike och det var kanske bara 4-5år sedan de kom till Sverige. Prova de stora engångspåsarna, de gör underverk, en engångspåse räcker minst 4ggr. Kostar nu 24kr för två påsar. Örtbad från Dresdner Essenz i olika kombinationer som eucalyptus/citrus, 15kr, det är betydligt billigare än Kerstin Florians örtbad. Massage och kropssoljor också från Dresdner Essenz 50kr.

I bakgrunden syns också Body Americas jordgubbs body scrub och äpple body butter.
Det här är inga skitprodukter, nej tvärtom det är kvalitetsprodukter till riktigt bra priser som dessutom är bra och skonsamma för kroppen.
Endast det bästa är gott nog för mig men för den skulle vill jag inte betala överpriser, det är mitt motto.

Ett annat tips som flera av mina väninnor redan har upptäckt, på Rusta kan man göra alla möjliga fynd! Jag köpte min favoritparfym jättebilligt där i vintras och det är inga kopior! Body America går att hitta där om man har tur för mindre än halva priset än på ICA, 60 kr vad sägs om det? Man måste dock kolla in deras annonsbilagor lite då och då för att göra fynd.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails