onsdag 16 september 2009

När man väntar på något gott...


Det är så härligt att ha förväntningar och när de sedan överträffas så är det i alla fall för mig äkta glädje!
Härom dagen fick jag mitt doftande paket från Vivamondo. Redan postpaket gjorde mig glad, det var inslaget med sidenband och som en liten present. I paketet bland all frigolit låg sedan min parfymer inslagna i presentpapper. Hur glad blir man inte för det? Äntligen ett företag som fattar hur man säljer och levererar inte bara produkter utan även en underbar upplevelse. Lyxigt!
Rekommenderar dem varmt!



Att få plocka bär och frukt direkt ur trädgården en brittsommarmorgon. Luften är lite krispig och marken är lite våt och kall men solen smeker växthusväggen där björnbären mognar till min frukost.









I går kokade vi lingon och blåbärssylt i stora mängder. Det finns inget som slår hemkokt sylt.
Jag som är tokig i vanilj, läste häromdagen i någon tidning om en kvinna som kokade sin sylt med vanlijstång och förlorade en potentiell pojkvän som inte gillade det. Silly man säger jag!
Prova det, vanlijstång i koket alltså....det blir himelskt!







Amerikanska blåbärspannkakor gör jag när jag vill skämma bort mig och andra någon gång emellanåt.
Hittade detta recept i DN för 6 år sen som jag klippt ur och satte fast på kylskåpsdörren, idag hittade jag samma recept i DN igen, nu delar med mig av det här:







Portioner: 6-8 stycken
Tid 30 min
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 msk strösocker
1 tsk salt
3 dl mjölk
2 msk smält smör
1 dl blåbär
Lite lönnsirap till gör susen!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails