tisdag 15 september 2009

Bottennapp...

När hösten kommer hör det liksom till att börja väva kokongen för vinteride. Det ska vara mysigt att dra pläden över knäna och kura med en kopp te och något trevligt på TV. Men vad är det som har hänt med svensk television? Den ena kanalen efter den andra tippar näbben i backen.
Aldrig mer att jag slösar en kväll på sådana bottennapp som visades i söndags i TV4. Jag började med Kändisdjungeln, my God, men ok jag ska inte tjata om kändisarna igen utan hänvisar till Fredrik Virtanens artikel i Aftonbladet om Kändishets och mänsklighetens mörka skuggor med ett urklipp ur artikeln: Tiderna är sjuka…Satan så snett det har gått med vår tillvaro, trots alla oerhörda tekniska framsteg. För varje år har det blivit tydligare. Med varje ny generation har ambitionen att bli ”känd” ökat

Men konceptet? Det är ju under all värdighet! Tittare skall ringa och rösta för att dessa kändisar skall förnedras med att äta kackerlackor,daggmaskar och varanpenisar! Stackars kvinnan hon, Katarina Hurtig som röstades fram för just detta! Ska man nu inför hela svenska folket behöva bevisa att man är mänsklig även om man kommer från Östermalm? Det borde räcka att när man väljer att bo där för att bevisa att man är mänsklig. Östermalm härbärgerar inte mer originella människor än någon annan stans Jag är inte född på Östermalm men väljer att bo där och jag tycker, om ingen annan tycker det att i alla fall jag är mänsklig och mer än vanligt vanlig.
Sen att hon med ett leende äter den ena vidriga rätten efter den andra som jag inte ens i vildaste drömmar kan tro att malaysierna själva gör, hedrar henne. Men att ta all den förnedringen bara för att kanske få chansen att donera 250,000 till välgörenhet.
Om min längtan att donera pengar skulle vara så stor rensar jag hellre fisk i fabrik ett halvår än att äter detta slemmet. Men det är väl kanske inte är vad det handlar om utan de där 15 minutes of fame igen.
Vidare Marie Jungstedts Gotlandsdeckare Kommisarien och havet som har filmatiserats av tyskar! Jag tror att det var första gången jag hört svensk dubbning i vuxenfilm! Asgarv har inga ord så dåligt var det.
Lasse gav upp och tog tag i Marie Hermanssons Mannen under trappan i SVT i stället. När jag sedan gick in till honom hade han somnat, så bra var det.
Jag tror inte vi är bortskämda utan bara att är så skitdåligt på riktigt.

En annan sak som irriterar mig är en serien Överlevare, efter all debatt som den förde med sig angående lämplighet i svininfluensatider och så följde jag varje avsnitt. Varför vet jag inte för när det sedan gick upp gör mig att det var en serie som skulle fortsätta i en kommande säsong, kände jag mig blåst på nedlagd tid. Att vidare få veta att den kommande säsongen inte ens är inspelad, försenad pga. svininfluensan slocknade jag helt.


Jag har nu varit till bokhandeln och försett mig med läsning, nästa söndag läser i alla fall jag bok.

Foton: TV4

1 kommentar:

  1. Kan strakt rekommendera Acesskanalen! Som jag slår på när jag känner som du!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails