lördag 20 februari 2010

Vårkänslor...

Skit det samma om snön vräker ner och minus graderna åker berg och dalbana i en sinuskurva, brevlådan talar om att det är dags att vakna för våren snart är här.
Ja brevlådan fylls alltså med allehanda reklam från HM, Ellos, Lindex mfl. och ja det är klart att vårkänslorna börjar lite grann att spira, speciellt när jag tittar på min noppiga stickade vinterkjol och vintertrötta stövlar.
Jag bläddrar i tidningarna och upptäcker att i helgen är dags för sko och väskmässa i Nacka!!
Thank God för att jag inte är inbjuden, det är lika bra för alla inblandade.
Kan ju bara se mig springa där helt hysteriskt och dreglande, dra mig själv i håret och skrika av upphetsning och ha begär efter alla väskor och skor. För vem har inte abstinens efter lite flärd efter denna mördarvinter som gått uteslutande i pälsmössans och polarstövlars tecken?

Jag har idag komponerat min egen vår/sommar kollektion och paxat några nygamla favoriter till min lista.
Ja jag är faktiskt så skittråkig att jag inte längre orkar hitta på något nytt, hittar jag något trendigt kör jag den den tills det är totalt ute.
Jag hade egentligen tänkt mig endast köpa en ny svindyr väska från en av de där glamorösa butikerna på Birger Jarlsgatan, men så fick jag några mysiga hantverkarnotor och så sprack den drömmen för 3de året i rad. Jag ska aldrig mer bygga eller renovera något, jag lovar mig själv...

Här är i alla fall mina favoriter i repris för våren/sommaren 2010.

Min nya klocka Code Red från Triwa, ja den är faktiskt aldrig använd, dvs helt ny! Hur kommer det sig säger några som sett mig ha den redan förra sommaren? Jo, enkelt den pajade huxflux på semestern i Egypten för några veckor sen, det är ju inte världens bästa kvalitet så att säga men fasligt snygg och trendig.
Jag lämnade in den som reklamation och ja..fick en spåjtans tillbaka bara så där.

Är man sugen på en sådan här plastklocka som ser ut som godis och inte är så märkesfixerad så kan man med fördel även kolla in Ur&Penns Jetset klockor ca 500kr i samma stil, till höger här, de är minst lika fina men kostar bara häften av Triwa och skulle tippa håller lika dåligt. Men ja, det är klart man kanske inte får en ny som jag om den skulle paja, vad vet jag? Men är man tillräckligt tuff och vet sin konsumentlag är det bara att reklamera och begära lagning eller ersättning.

Jag kommer även så snart vädret tillåter åter klampa omkring i trädojor. I år har hag siktat in på Eskilstuna-trädojan Tizzla, så fiiina att man kan dö för ett par. Dessa heter passande nog Caramia och får mig att tänka mig tillbaka till mina långa ljusa flätor, min hemstickade kofta och mina fina röda träskor på sjuttiotalet. Tizzla har till skillnad från mina Sanitas från förra året en tyst och lätt mjuksula, lästen är dock i trä. Kanske är det där med mjukbotten en åldersgrej men en sommar i riktiga trä-träskor gör att man blir lite soft i huvudet, hursom dessa är vårens "gottohaves" för mina fossingar. Kostar ca 800kr, dvs några hundringar mer än Sanita.

Vidare kommer jag fortsätta in i sommaren i mina maxi-klänningar, jag hittade denna i Ellos-katalog som snart kommer att hänga i min garderob tillsammans med andra strandklänningar till ringa priser, 199kr ur samma katalog.

..och så för att förgylla tillvaron lite till ska jag stundom klä mig endast i väldoft från favoritmärket Clean.

Clean Summer, den är i och för sig snuskigt dyr 695kr men jag hittade den till vrakpris i helgen på NK, 295kr så den fick komma med hem och står nu och väntar på sommaren i badrumsskåpet.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails