torsdag 11 februari 2010

Hjärtformat...


På söndag är det Alla Hjärtans Dag, St Valentine´s Day en dag dedikerad för kärlek och tillgivenhet, blommor och praliner och allt som är hjärtformat och naturligtvis "Valentines", de där fina handskrivna hjärtkorten på som man skickar till de man tycker om.
Nu för tiden skickar folk mest Valentine-mms, fast det är ju inte illa det heller, man blir lika glad även om inte den fysiska brevlådan precis bångar av hjärtekort.

Även om många säger att alla hjärtans dag ett löjligt sätt för handlarna att bara tjäna extra pengar, precis som det amerikanska påfundet Halloween så tycker i alla fall jag att alla hjärtans dagen är en ypperlig dag att festa till livet lite, fira kärleken med små gåvor eller överraskningar till varandra som ingen blir precis ledsen av. Många pojkvänner och äkta män är ena fenor på att svänga till en härlig romantisk överraskning för sina kärestor.
Jag själv har nog alltid valt fel män, de oromantiska, som viftat undan alla hjärtans dagen som en parentes i slentrianen, usch så trist.

Nu påstår jag inte att jag har en sådan trökmåns idag för jag har redan blivit lovad en sjusärdeles middag på söndag. Det ska bli så spännande, speciellt när han är så flink bland grytorna.

Här är några toksäkrta tips till den som känner sig lite handfallen inför söndagen och inte vill riskera dålig stämning genom att servera en kärleksmiddag bestående av korv och makaroner.

Strunta i mms:en till din käresta, ett riktigt handskrivet kort sitter som en smäck eller ännu hellre en kärleksdikt. Kan man inte dikta själv finns det tusen och en kärleksdikter på nätet att "låna".


En fin eller flera fina röda rosor säger en flicka aldrig nej till, kanske inte en man heller.

Det behöver som sagt inte vara överdådigt, det enkla och lilla funkar bäst. Det behöver bara vara som en fysisk form av en tanke som t.ex några genomtänkta praliner.


Själv är jag mest förtjust i de där geleiga och sockriga hjärtan som man alltid föräter sig på. Kanske är det inte helt nyttiga men det kan man kanske bortse på söndag. Så fram med dem bara, inte skämmas det finns fler än jag som älskar dem.


Eller varför helt enkelt inte bara gå på bio och se St Valentine´s Day, en romatisk komedi med Jessica Alba, Jesscia Biel, Ashton Kutcher, Ann Hathaway och ja resten av Hollywood-eliten verkar också vara med i den. Den är säkert jättekul och romatisk, precis perfekt för en hjärtformad dag.
Sjäv ska jag pyssla lite Valentine´s inför söndagen, kanske dimper det ner en amor från skyn hos någon, man kan aldrig veta säkert!
Puss!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails