söndag 28 februari 2010

Konsten att samla på meningslösa saker

Jag tillhör den skara av människor som får en hel del inbjudningar
till olika evenemang, kanske inte för att jag är en sådan trevlig
prick utan mer för andra anledningar.
De där inbjudningarna är av alla slag från bioinbjudningar, vinprovingar som "vernissage" för hi-fi prylar till allt möjligt omöjligt. Nu har jag dock fått det mest underligaste av inbjudningar, ett seminarium i konsten att samla på meningslösa saker!
Blir ju jättenyfiken för en gångs skull, vad kan det vara?

Vad sägs om att samla på skelett eller tulpanlökar eller påskägg
eller klädgalgar? Hmm okej klädgalgar kan man ju alltid använda men
skelett?
Börjar genast tänka på vilka meningslösa saker jag själv har i
mina samlingar? Hmm igen, det är nog en hel är jag rädd.
Kanske skulle jag ordna ett eget seminarium om dem i sina ordnade
kategorier. Börjar kanske med skeletten mina garderober...

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails