söndag 14 februari 2010

Årets hjärtligaste dag

Kreativiteten för allt hjärtformat har inga gränsar idag. Kanske är
denna den dag på året då det förekommer flest hjärtan i alla former under, kanske tom fler än vad som kommer att förekomma under det kommande prinsessbröllopet i sommar.
Vad vet jag?
Personligen passar jag på att dra runt på stan och titta på allt
hjärtformat och sniffa runt bland alla dyrbara dofter. Jag noterar
uppgivet att kärlek kostar en dryg slant idag.
Vill man köpa sin kärestas gunst med t.ex Aqua di Parma parfym får man punga ut lite mer
än 900kr.
Jag suckar och min kloka väninna inflikar att det är kärleken till
parfymen som kostar, kärlek mellan människor kan inte köpas för
alla pengar i världen.
Kommer att tänka på en text i en sång av Bonnie Raitt...I can't make you love
me if you don't. You can´t make your heart feel something you won´t...
...men jag hoppas att Du kan.
Önskar mycket kärlek och värme till alla i dag.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails