fredag 5 februari 2010

Naturen regerar


Det är andlöst vackert ute på ön denna vinter, men man kan ändå inte låta bli att förfasas lite grann.
Tanken på hur liten människan är när naturen vill något, vi har inget att sätta emot.
I går skottade vi i 45 minuter bara för att komma fram till huset, då var vi två, runt huset är det upp till knäskålarna med snö, nere vid stranden är den knappt 5mm.
På isen utanför kniphalsen har vinden blåst upp en 3 meter hög snövall, ser ut som ett isberg. Mäktigt!

De få tallarna framför mitt hus känns inte så beskyddande i vinterstormarna men jag är ändå glad att de står där och vaktar



1 kommentar:

  1. Oj, oj! Jag tror inte jag sett Knipen så här sen nån gång på 90-talet när jag & Kjell plåtade stora isgrottor därute!
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails