onsdag 17 februari 2010

Ska man skratta uppgivet eller rent utav gråta?

Jag kollar min kalender konstaterar att det redan är vecka 7, jag konsulterar mina rykteskällor som sa att realityserien om Sandhamn skulle börja sändas veckan 8, inget där heller. På TV3s hemsida finns inget matnyttigt om Sandhamn att hitta så jag surfar vidare ner i medierna.
Det enda livstecknet angående den kommande serien hittar jag på Youtube, se nedan, en trailer som får mig att börja fundera och bli orolig på riktigt. Jag har under hösten och vintern försökt att lugna ner mig med att det blir nog som de inblandade i realityserien tror och sagt, en myspys serie om sommarsemester Sandhamn.
Det jag ser får mig i stället att tro att serien kommer besanna mina värsta mardrömmar.
Sandhamn kommer att hängas ut som värsta dyngstället i nationell tv, där rika brats med pappas pengar och hela deras entourage av hang-arounds och wannabes blandat med mindre bemedlade tältare festar järnet under en ynklig natt av årets alla nätter och lämnar skiten efter sig och de fastboende framställs som degenererade byfånar som sjungor "Små grodorna" och städar inför nästa gäng champagnesprutande stekare med backslick-så cementeras bilden av Sandhamn för evigt i historien.
Allt som vi försökt att bygga upp under årtionden om att Sandhamn är ett tryggt och levande småsamhälle i skärgården för kommande generationer att växa upp i är för evigt bortblåst.

Till en början hittar jag DJ Hångel!? som stolt presenterar att nu ska alla få se mer av honom med Sandhamns video i ryggen. Enligt Expressen förväntas han att bli en ny Färjan-Håkan eller Ullareds-Morgan.
Det bådar inte gott, hittar vidare i Dagens Media som avslöjar att den urfångia Sandhamnstek.se som fick i alla fall mig att sätta knäcken i halsen i julas när jag såg den första gången är en pr kupp från MTG tv för att skapa rubriker inför den kommande Sandhamnsserien.
Jag känner mig faktiskt inte mycket lugnare nu när jag sett  Sandhamnsvideon för jag ser ju, känner igen att det är produktionsbolaget som filmade i somras som gjort videon. Läs länkarna och se själva videon.
Är detta vad vi har att vänta inom en snar framtid i TV3? Gulp!

En enda person känner jag igen på denna Sandhamnsvideo med bilder från min lugna hemmiljö, är en person som jag speciellt tycker om. Vad har han in sin godtrogenhet blivit lurad in i? ..mamma mia!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails