torsdag 11 februari 2010

Sugen...


I går surfade jag planlöst omkring och hamnade till sist på min favoritsite, Schnauzi-Hero´s hemsida.
Kenneln som ägs av Maria Landergård där min Kelly blev född för snart 11 år sen.
Man blir så sugen när man ser bilder av dvärgschnauzervalpar.
Marias beskrivning på  en dvärgschnauzer passar perfekt in på Kelly:

För mig är det viktigt att dvärgschnauzern är en substansfull, kort och kompakt individ med naturlig elegans och med den karaktäristiska utstrålning som en dvärgschnauzer skall ha av mod, balans och integritet förenat med godmodig vaksamhet, med andra ord det som kallas för ”schnauzeruttryck”.

Nu är inte Kelly något utställningsexemplar på långa vägar men det var Kellys mamma, Victory van de Havenstad, Victoria

Om Victoria på Schauzi-Hero´s hemsida:
Hon kom med tiden att bli Internationell Champion. Trots sin skönhet och sina framgångar på utställning var det trots allt i valplådan som Victoria trivdes bäst och hon var en helt fantastisk ”urhund” och mamma som tog hand om både sina egna och andras valpar.

Kelly fått några egna valpar då hon inte dög för avel, hon har ett litet magbråck men som matte är jag övertygad om att Kelly också hade blivit en bra hundmamma för hon är verkligen en "urhund".







Perfekta och snygga Victoria.

Kanske inte så perfekta men väl så gulliga och charmiga avkomman Kelly

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails