onsdag 17 februari 2010

Key to my heart!


Nu har jag förälskat mig igen!
I går var jag hos en väninna i hennes butik Solgården på Karlavägen och hittade något jag bara inte kunde hålla mina fingrar i från.
Egentligen tillverkar och säljer Solgården nytillverkade replikamöbler från 1700-talet målade i klassisk eller personlig färg men där i butiken finns mycket annat smått och gott att inspireras av, saker man genast vill plocka med hem eller bara fingra på.

Jag hittade en litet bord med smycken, en del galet roliga och en del helt bedårande smycken med hög "must have"-faktor, mycket pärlor i modern-klassisk design.
Mariannes, ägarinnans smak, passar mig alldeles förträffligt, hon plockar bara in lite här och där det hon själv gillar.
Halsbandet en collier av stora sötvattenspärlor och ett silverhjärta med en nyckel till var oemotsåndligt och blev mitt bums.
Jag hittade även en fantastisk ring med pärlor och lite glittriga stenar som också finns på bilden.
Ringen gav Marianne mig som gåva, bara så där. Vad kan jag säga? Marianne en underbar varm och generös person sådan är hon bara och lucky me som känner henne.

Appropå smyckena, finessen med dem är att de heller inte kostar skjortan meningen är att man ska ha råd att unna sig.  Det tycker jag är höjden av lyx.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails