tisdag 16 februari 2010

Temmeldags

Det har varit fetlördag, fetsöndag, fetmåndag och nu är det
fettisdag. "Det vore allt gott med en temla" som Ture Sventon,
privatdetektiv sa.
Trots alla tillfällen till fika på innerstans semmelparadis idag
väntar jag med semlan tills jag kan äta en Janelingssemla och det
inträffade inte förrän kl.19 ikväll. Jag har utnämnt mig själv till
Janelings semmelambassadör för jag tycker att alla andra konditoriers
semmelansträngningar är skuggor blott till den fulländade
Janelingssemlan.
Klassisk spänstig kardemummabulle, mandelmassan inte
för söt, inte för mycket och med mandelbitar i, gott om grädde under
en stor tunn hatt och så puder så att man inte skall nysa i närheten.
Kan man må annat än gott?

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails