onsdag 23 december 2009

Winter wonderland...


Jag tror faktiskt inte jag har varit med om mycket pudersnö på Sandhamn under de 10 år som jag upplevt Sandhamns årstider.
Inte för att det egentligen är mycket jämfört med den dryga metern pudersnö vi hade i Norrland i februari i år men ändå, vilken känsla!
Iskallt men fluffigt, både vi och hundarna studsade omkring i snön i flera timmar.
Det bästa av allt är att vägarna ner till oss är plogade. Jag kommer i håg en snöig vinterdag februari 2003 då jag förfrös mig på de oplogade Brygg- och Kniphalsvägarna, grrr.
Dessa dagar har vi det så mycket bättre ställt, vägarna är släta och tillplattade att man med lätt kan sparka sparkstötting hela vägen.

Sleigh bells ring, are you listening,
In the lane, snow is glistening
A beautiful sight,
We're happy tonight.
Walking in a winter wonderland


Inloppet några dagar innan jul och det ser faktistk ut som det blir en vit jul även på Sandhamn



Den plogade Bryggvägen med rejäla snövallar



Mitt tomtebo i förmiddagssolsken!
Jag som inte ens äger en snöskyffel!
 Det var rejält med snö, grannarna längre in mot land hade ännu mera snö


Snöig tomt, ett snöklätt Grönskär skymtar vid horisonten.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails