torsdag 24 december 2009

Välsignade nyheter...




Jag började min julaftonsmorgon med en finsk "joulutähti" på sängen. Det är min syster som bakat den.

Julafton och inte ett enda jobbigt måste på agendan, idag åker vi till Stockholm ungefär Kalle Anka-dags och firar jul, innan det tänder vi julljusen för våra kära som inte får vara med oss i dag.

Igår hade vi förjulmys med hela min familj, syster och bröder, äkta och fd maka, brorson, systerdöttrar och pojkvänner och en liten liten en som till sommaren kommer med glädje och utökar vår sida av klanen.
Ja det är helt sant och vi är alla så otroligt stolta och glada även om jag inte riktigt vet vilken titel jag ska sätta på mig själv, gammelmoster kanske?
Det spelar kanske inte så stor roll för de välsignade nyheterna blev till en  fantastisk julklapp till alla.
Jag funderar bara på hur stolta mina föräldrar kommer att bli att få kalla sig gammelmormor och gammelmorfar och oj vad telefonen kommer att gå varm i släkten nu!

Massor med mat och stoj, sen avslutade vi kvällen med att spela TP, vi brottades med möjliga och stundom helt omöjliga frågor som ingen i hela gänget kunde svara på, men kul var det.


0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails