lördag 26 december 2009

Jag har od:at i jul...

Är det verkligen äntligen slut nu? Frågar jag mig själv så trött och slött.

Doften av hyacinter hänger tung som en mantel i huset och känns drogande och de kvarvarande pralinerna ser svettiga ut i bonbonniererna, nötterna ligger dock orörda kvar.
Vi har under julen gått runt i gårdarna och låtit oss väl smaka av allt som bjudits, druckit mängder med glögg, snapsar därtill till och goda viner för att sen rulla hem med stinna isterbukar och somna i sofforna.

Idag har jag varit så trött att jag endast med möda orkat dra rundan sängen-matbordet-tvn. På tvn har program gått från morgon till kväll som "Martha Stewart show", "Talar med björnar" och "Hjälp jag är en fisk", allt har jag helt slentrianmässigt och likgiltigt tittat på med halvöppna ögon blandat med Ice Age 3 medan vintern rasat utanför.

Efter fyra dagars konstanta ätande känns "Brakfesten" som söndagsskola, jag erkänner jag har kort och gott OD:a i jul och nu får det verkligen vara slut, jag har uppnått mitt mål att suga musten ur julen, duktiga jag.
I morgon bannlyser jag all julmat till nästa år och köper mig ett rejält kebabmål.



Förresten om jag ska rekommendera något som jag fastande för på tv i kväll så är det "Stjärnorna på Slottet" på Svt och "Coco Chanel" på Tv7, miniserie med Shirley McLaine, hyfsad underhållning från 2008, nominerad till en massa Golden Globe och Emmies och sånt. Missa inte det andra avsnittet i morgon kl 21.00.

Coco Chanel sa:
En kvinna ska vara fantastisk vid tjugo, charmerande vid fyrtio och oemotståndlig resten av livet.


Så jag kommer förmodligen att om några år när jag kommit ur denna julkoma damma av mina pärlcollier, 2,55:an och köpa en passade bandkantad tweed-dräkt med hatt, handskar och scraf a la Chanel, för vem vill inte vara oemotståndlig som Coco? bilden till vänster

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails