måndag 7 december 2009

Sandhamnsbåtar...


Nu börjar julpysslet på allvar och har man varit på någon julmarknad så blir den sysslan ett lättsamt nöje. Nyss i landstigen efter en fartfylld marknadshelg på Sandhamn packar jag med belåtet flin upp mina superfynd och känner mig såååå nöjd.

Ur mina väskor packar jag upp rökt ankbröst och viltpaté från Gässhult i Småland, bröd från bakat på Sandshotell, Lundins hemstöpta ljus, Ulléns lingon och blåbärssylter samt lingonmarmelad med gin, Mas julkort och tändsticksaskar dekorerade med gamla sjökort nya för i år och så läckra, aloe vera juice från LR, Näslunds rökta sik och inte minst tomtens urfina designade och signerade Sandhamnsbåtar och julgrisar.

Jag har två set båtar och grisar i alla färger, rött, grönt och grått. De grå båtarna kan man dessutom ha till midsommarbordet och den grå grisen ska få stå framme hela året, så fin och dekorativ är den, fiffigt va?

De som missade dessa urfina julbordsdekorationer hinner skaffa dem innan jul det är bara att ringa jultomten: 070-529 62 19
(Magnus Tornblad heter han till vardags och jag har hört att han är duktig på att sjunga så vem vet, han kanske tom sjunger en sång på köpet)

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails