måndag 21 december 2009

Ett måste att ha hemma...


Tjusig designad brandsläckare med tillhörande brandvarnare!
Julklappstips kanske?

När hemmets estetik värderas högre än brandskyddet tycker jag att då har man inte fattat någoting.
Jag kan köpa att folk av okunskap inte har en brandsläckare hemma men om man väljer bort den för att den är ful och störande och inte passar in bland designmöblerna tycker jag det har övergått i ointelligens, det är för mig som att inte ha sin bostad/hus försäkrad.
Det är defacto dessutom mycket billigare att sätta upp en brandvarnare och köpa en brandsläckare än att betala en försäkring (om man inte har råd) som ändå aldrig täcker allt till 100%.
Att bostaden brinner upp kostar inte bara mycket pengar det kostar ännu mer emotion som bara de som råkat utför det kan förstå.
Jag vet att det är så och jag vet också att bränder inträffar utom din kontroll.

Men om man nu inte kan tänka sig en klassiskt röd brandsläckare som ett alternativ så finns numer rätt hotta designade brandsläckare för designsnobben att montera upp, både ABC-pulversläckare och skumsläckare på modiga 6kg.
Den går även att få i Stockholmsvitt, not bad eh? (men för att köpa just den då måste man kanske vara lite extra förstås)
Kolla in hos Skadeprevention.se!

Tänker på att när det väl gäller, dvs när det väl brinner måste man agera snabbt och hur fungerar hjärnan då? Jo man tänker väldigt lite det mesta sker per automatik och vem tusan kommer då i håg att just min brandsläckare sitter kamoflerad på min Stockholmsvita vägg när vi våra undermedvetna vet att brandsläckare är röda.
Jag kör i alla fall på med mina brandsläckare i traditionell röd väl synlig för alla plus brandfilt och förstås brandvarnare.

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails