söndag 13 december 2009

Ljusklara hägring...



Drömmar med vingesus....det är något speciellt med Lucia, mörkret skingras och ljuset börjar sprida sig i takt med de finstämda sångerna och det är bara att låta sig omfamnas av magin, ja så kändes det i mitt sovrum  när jag slog upp mina ljusblå denna ovanligt tysta morgon, och va inte ens barnen ovanpå var vakna? Ja till jag upptäckte att klockan faktiskt var 10 och de förmodligen redan rumstrerat om sedan kl 6 och nu sov middag eller något.


Min Luciamorgon är i alla fall riktigt härlig, Lucia med Adolf Fredriks ungdomskör på Nyhetsmorgon och mysfrukost på sängen, lite ensamt kanske med Lasse endast i telefon men med goda familjenyheter och löftet om god söndagmiddag kompenserade den tomma sidan av sängen.

Även om det fortfarande är 8 dagar kvar till det vänder känns det som det har blivit något ljusare, visst är det en chimär för rent fysikaliskt är det inte så men med ljus och värme till våra hjärtan med Lucia och svenska hjältar kan få vilken permafrost som helst att smälta och solen att börja stråla.

Jag såg den svenska hjälten i Nyhetsmorgon som fångade den 6 årige pojken som föll från sjätte våningen på Hisingen höstas, vem i Sveriges avlånga land kan hålla tillbaka känslor av ödmjukhet inför männiksor som vill och kan agera för att en mänskligare värld, jag bara undrar?

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails