lördag 19 december 2009

Hemma...


Efter den senaste veckans trafikkaos hade jag givit upp hoppet om att få min tavla levererad innan arbetsveckan var slut, klockan 17 gav jag upp och gick på fest.
Så mittemellan champagnen och den fantastiska vegetariska plockmatsbuffen ringer min telefon, bara flax att jag svarade på ett nummer efter affärstid jag inte kände igen, en urtrevlig kille från Antik transportfirman ber om ursäkt för den sena timmen och att han inte ens ringa. Jag frågade inte om omständigheterna kring förseningen jag kan läsa mellan raderna att han har haft en jobbig färd från Helsingborg, jag är bara glad att han ringde och att han orkade hålla humöret uppe och att han sa att skulle leverera min tavla på kl 8 på lördagmorgon.

Nu hänger min Hausenkamp med de dansande damerna på sin vägg hemma hos oss. På väggen mittemot hänger nu även de två mindre dansande damerna som jag köpte för några dagar innan.


0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails