lördag 12 december 2009

Lördageftermiddag i stan II...


Min gata i snöblandat regn

Det har varit små små solglimtar i dag och det tackar jag ödmjukast för. Man ska var tacksam för det lilla.
Det har varit massor med folk i farten på stan i dag.
Hedvig Eleonoras portar stod öppna och bjöd varmt in till konsert, kommersen med gigantiska julkransar var i full gång och amaryllis som snittblomma fanns i drivor för folk att köpa och det gjorde de.

Östermalmstorg och speciellt systembolaget var smockfullt kl 14.55, fem minuter innan stängningsdags. Kanske behöver östermalmarna trösta sig extra nu inför Lucia-vaka och allt.
Jag behövde dock inget tröstevin, jag köpte champagne för i kväll ska jag på fest.

Jag tog efter systembolaget en långis med min hund ut på Djurgården i mötandetrafik mot alla dem som var på väg hem från Skansens julmarknad.
Visst hade det varit trevlig att gå på kyrkokonsert eller flanera på Skansen och köpa onödiga julsaker som man bara inte kan leva utan men det fick stryka på foten för systembesöket och turen till minneslunden där jag tände ett ljus för min vän Peter har fått sin sista vila där.
Det är alltid fint och rofyllt på Galärvarvets kyrkogård och för ovanlighetens skull regnade det på mig när jag var där.
Sanna brukar säga att det alltid är dåligt väder när hon åker till minneslunden men nu är hon alltså inte ensam om det längre.

Flitens lampa lyser hos tjejerna på salongen vid kl 17, alla vill bli fina i håret innan jul och då gäller det att stå i för tjejerna.

Jag  i vinterblötan i min nya stickade skärmmössa från Åhlens,
Lasse sa: Det är du och Kitty Jutbring som går i stickade kepsar.
Jag sa: Okej, då så!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails