tisdag 29 december 2009

Nu ligger jag i startblocken...


Foto:Mastiff AB

Efter en förmiddag som inte var så bra är jag tillbaka, kanske inte starkare än någonsin men när Lasse lockar med sushimiddag så kan jag inte bara ligga och tycka synd om mig själv.
Nu alltså tillbaka till förberedelserna för nyår, efter en kort konferens så har vi enats om menyn.


Det blir snittar till förrätter, typ ovan, kanske lite gåslever och pilgrimsmussla sen grillad svensk oxfilé och som grand finale en vit choklad panacotta med lime marinerade bär och mörk chokladflarn (som jag redan förberett för en vecka sedan)

Jag har sedan sent 90-tal alltid gjort samma dessert till nyår när jag har stått som värdinna, hallonmousse och mörkchokladbakelse men nu är det alltså dags för ett nytt decennium och dags även för mig att förnya min repertoar.


Vit chokladpannacotta med limemarinerade bär
Portioner: 4
Ingredienser

Pannacotta
1 gelatinblad
1/2 vaniljstång
100 g vit choklad
2 dl vispgrädde
2 msk mjölk

Marinerade bär
4 dl bär t ex jordgubbar, hallon, björnbär
2-3 tsk strösocker

Förresten de där reflektionerna som pågår just nu och alla 10-i-topp listorna på händelser under 00-talet, på Nyhetsmorgon i morse fick den där dvd-spelkillen presentera sin 10-i-topp lista på sina bästa låtar under 10 år.
Han valde Pass it on med The knife!
Ok...smaken är som baken, här är min listetta, också en kniv.
Inte toppmodern och defintivt mer än 10år dock kanske inte denna inspelning, men väl i klass med både Ella F och Frank S.

Varsågoda att skruva upp volymen och växla upp för nyår!



0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails