tisdag 15 december 2009

Vinter..


Så här ser det ut utanför vår dörr denna morgon.

Det började snöa i går kväll och det har nog snöat hela natten nu är det säkert en decimeter högt och håll med om att allt känns genast så där fluffigt!
När talgoxar i massor kvittrar utanför fönstret och turas om vid fröautomaten är det svårt att hålla tillbaka känslorna nu vill jag bara sjunga julsånger, skynda sig ut och köpa julklappar och frossa i julklappsrim för nu har även Rimstugan.se öppnat.
Rimstugan är ett nätsite som har öppet så här års och som man kan ansluta sig till och få hjälp med rim till sina juklappar eller bidra med rim till någon annan, jag gör både och. Rimstugan är en jättekul grej om någon kreativ person hittade på.
Den här siten är också jättekul där hittar man allt om julen och om man har en minut över, kolla in speciellet julkalendern med meninglöst roliga spel och nördiga videos på Jul i Sverige
Coola julklappar hittar du på Coolstuff.se

Tomten jag vill ha en riktig jul

Snön ligger tjock på gator och torg Julaftons morgon jag ska köpa mig en gran
Människor springer om varandra
Åh, det är jul i sta'n

Istappar hänger ned från taket
Det knastrar så skönt under mina skor
Jag tror på tomten att han kommer hem
Dit där jag bor


Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken


Tissel och tassel, pyssel och prassel
Det pirrar i magen bakom stängda dörrar
Goda lukter i hela huset
Åh, och änglaspelet snurrar


Stämsång och fackeltåg som lyser upp mörkret
Bjällerklang och slädfärd under månens ljus
Det är en riktig jul för mig
Åh, och julefrid i alla hus


Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails