lördag 24 januari 2009

Me myself and I

Har läst en hel del bloggar och sett att många berättar om vad det gör om dagarna, man får även ta del av tankegångarna men få ger raka svar på vilka de egentligen är för att inte tala om dem som är helt anonyma.



Jag med den största kantarellen jag någonsin sett

Så här är min levnadsbeskrivning!

Favoritdryck: Har flera så i prioritetsordning: Champagne, champagne, vanligt kranvatten, rödtjut, Cosmopolitan och citrus-shots.
Favoritdoft: Har två, Hypnose, Lancome, Blue, Ralph Lauren

Favoritsmink: i.d Bare Escentuals och Bare Minerals. Är true believer sedan fyra år.

Last: Har ingen, helt lastfri. Skojade ba!, Inbiten shopaholic! Stövlar, har några!
Arbetshandskar, har massor för olika tillfällen, kan inte tänka mig att gå ut på gården utan ett par, hatar att få stickor i fingrarna eller något kladd.

Spel: Ja Barry Hoj är kul någon gång..och kunskapspelet TP och strategispelet Carrcasonne och så Triss ibland.

Grät sist: I går i sorg och glädje!

Skällde ut senast: Brukar inte skälla ut folk men kan ibland läxa upp någon på en supportavdelning, typ bredbandsupport. Sist jag läxade upp någon var en 3 försäljare som ville att jag skulle köpa ett nytt abonnemang. Jag förklarade att jag hade två 3 abonnemang som jag ville bli av med.

Det galnaste jag gjort: Det är mycket genom åren, inget planerat och det kommer snabbt och oväntat. Om jag ska nämna en sak så är de när jag eggade en taxichaffis 2001 att köra tvärsöver Östermalmstorg, för det var snabbaste vägen.

Nojor: Bränder, bränder och bränder! Kan vakna av att jag tror det brinner. Känslig för lukter och flottiga stekpannor och kastruller. Vet inte varför men får kväljningar av det.

Dold kunskap: Kan känna nyansskillnader på ”röklukt”

Relation till internet: Den goda Ma sa i går i TV att om hon skulle behöva välja mellan internet och sex skulle hon välja internet. Ja, jag älskar internet men inte med! Jag föddes inte i dataåldern men växte upp i och skolades in i den redan under första ring på gymnasiet. I skolan frågade en kamrat vad jag ville bli när jag blev stor. Jag pekade på en grön förpackning MS Basic för persondatorer och sa. –Jag vill bli programmerare och sen ska jag jobba på det där företaget. Försynen gjorde att det blev båda, inte jag!

Favoritresmål: Av alla ställen som jag besökt, blev jag mest hänförd över Grand Canyon, men dit jag åker allra helst är nog Thailand har varit där 5-6ggr. Gillar naturen, maten och vänligheten där. Deras politik och korruption är dock förkastligt. Resmål jag drömmer om är Barriärrevet för dykning och en resa genom hela Afrika

Politisk färg: Inte partibunden, men jag har genom åren röstat på moderaterna och kristdemokraterna. Politiskt intresserad, hänger med något så när. Att ta reda på så mycket fakta att man kan bilda sig en åsikt och ta ställning i viktiga frågor som berör mig och många tycker jag är viktigt annars kan man inte påverka. Att rösta tycker jag är en medborgarplikt.

Tissel & tassel merit: Ätit lunch med Tony Blair i London och middag med James Bond/Pierce Brosnan på Bora Bora. Pierce Brosnan är en otroligt trevlig och ödmjuk person.

Vad hänger på väggarna hemma: Faktiskt ingenting. Har inte fått upp någon konst efter renoveringen. Men jag har en underbar olja av Katarina Hård som heter Pegasus.

Senast lästa bok: Nu vill jag sjunga dig milda sånger, Linda Olsson. Nu; Flyga Drake, Khaled Hosseini men mest blir det böcker i det icke skönlitterära facket. Senast; Den hemlige kocken, Mats-Eric Nilsson.

TV: Nyheterna och Kobra och en hel del på SVT. Sen program på någon av de där dokumentärkanalerna. Sist ett program som berörde var om bergklättring på Mont Everest. Följer inga serier för alla tappar snart stinget och blir så trista, sen avskyr jag att man aldrig kommer till ett slut. Såg dock de sista 10 avsnitten på en serie som jag missat i 7 säsonger. The Shield, som var mer än megabra. Men tittar också på Let's Dance, Körslaget och Melodifestivalen, hua så tantigt!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails