måndag 12 januari 2009

A L I E N?


I natt 3.30 vaknade jag och var övertygad om att nu skulle jag dö!
Både kräksjuka och influensa har jag klarat mig ifrån hittills men det är så typiskt att när jag väl drabbas av något så är det av något som ingen vet vad det är.

Det känns som jag hade blivit hemsökt av en Alien som dessutom var på väg rakt ur magen. Precis som i filmen kände jag mig, fruktansvärd smärta och mitt i våndorna tänkte jag att nu spricker skinnet och ut kravlar ett hemskt monster som gör köttstycken av oss och äter oss till frukost.
Om jag inte visste säkert att det inte var blindtarmen skulle jag omedelbart ha gissat på det och beställt ambulans, för sådant kan man dö av. Det vet jag för jag höll på att dö i det en gång för några år sedan, just för att jag inte beställde ambulans i tid.
Efter att ha funderat resten av natten hur ont jag skulle ha innan det var dags att ringa efter ambulans somnade jag av total utmattning vid 7 tiden.
Dagen som varit har varit sisådär, bättre men Alien är kvar och bråkar lite då och då men jag tror jag överlever. Bestämde mig för att svälta ihjäl den eller kanske ge den lite morotsjuice så att den skulle tycka att det var äckligt och ge sig av efter ett nytt värddjur.
När jag till slut inte längre orkade tycka synd om mig själv längre beslöt jag mig istället att belöna mig med ett bad. Vi har ju de allra bästa som går att få i ett hem, ett eget spa!
Massor med ljus, örter och bubblor gjorde att jag nu tom kan tänka mig en promenad.
Tror ändå att jag inte ska utmana ödet, bättre leta reda på något riktigt trist program på TV och tråka ut Alien och sen somna i soffan.
I morgon får vi se om jag behöver en söka hjälp hos en exorcist.

Hemma spa!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails