onsdag 31 december 2008

My prerogative...being me!

Glada i hatten av bubblande viner brukar folk, förlåt generaliseringen, dyrt och heligt avge sina nyårslöften.
Jag gör aldrig det, kan ändå aldrig hålla dem så det känns bara löjligt att späda på med en massa ångest inför det nya året.

Jag brukar istället skämma bort mig själv med något riktigt vräkigt, dumt, dyrt eller helt crazy, vad som helst!
För några år skulle jag köpa mig en parfym, min kompis Paul och jag var på NK när han hittade en Silverrain från La Prarie i ett numrerat ex, 1000st i hela världnen i sterling silver flaska.
Det blev inte en sådan. Men därmot bokade jag en resa till Schweiz varifrån det kommer i från, åt en middag med en väninna och köpte en ordinarie flaska sen åkte jag hem. Det var en kul minisemester till mig själv och billigare än den där flaska på NK!

I år ska jag faktiskt frångå mina principer. Jag tycker man ska bryta sina principer någon då och då för att testa sig själv hur förändringsbenägen man är.
Så nu ska jag avge ett nyårslöfte. Jag ska lova mig själv att bara vara jag.

De sista åren som gått i synnerhet de sista två åren har jag inte riktigt varit samma gamla jag men 2009 så.. lovar jag mig själv att ta till vara på mina privilgier nr. 1 vara kvinna! nr 2. vara den jag fostrade mig till!


Denna låt passar så bra just idag Lyssna på den! ......Let's go girls!!!

I'm going out tonight-I'm feelin' alright Gonna let it all hang out
Wanna make some noise-really raise my voice
I wanna scream and shout
No inhibitions-make no conditions. Get a little outta line
I ain't gonna act politically correct. I only wanna have a good time
The best thing about being a woman.
Is the prerogative to have a little fun.



Man I feel like a woman:
http://www.youtube.com/watch?v=8Sl0EkHZX_U



0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails